tirsdag 5. januar 2010

Sitt godt!

Under et vidunderlig spa-opphold nylig, nøt vi gode avslappende stunder i noen herlige liggestoler. De var så gode, at vi måtte undersøke hvor de kom fra. De viste seg å være fra det svenske familieforetaket Brødrerna Andersson.



Og så måtte jeg google litt og finne ut hva mer de lager, da, vettu :). Stilen er som dere ser ganske rund og "koselig". Men de var himmelsk gode å slappe av i. Og komfort er vel også et kriterium når man skal velge stuemøbler?

Jeg unner Brødrerna Andersson et innlegg her hos Åpent hus. :)


Det var divan av den typen her vi tilbragte "kvalitetstid" i på hotell - "Takk til deg!" :)




Kan kanskje minne litt om stilen til Norrgavel og danske Børge Mogensens tremmesofa.


Avdempede behagelige farger.

Skal jeg prioritere kriteriene for valg av sofa til avslappingsstedet i heimen må de være som følger:
1) komfort
2) linjer
3) tekstil og farge
Pris hører vel også med på lista her en plass, men er ganske vanskelig å plassere!! :)

Konklusjon:
Kan ikke slite meg igjennom kveld etter kveld på en ukomfortabel sofa om den ser aldri så sveisen ut! Enig?
Åpent hus har Slettvoll Comma. Skal lage et eget innlegg om sofakroken en dag jeg er hjemme når det er dagslys ....

I neste innlegg
blir det detaljer fra kjøkkenet i Åpent hus.

6 kommentarer:

  1. Veldig enig i prioriteringslista di! :-)

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder du viser. Det oser kvalitet her.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Hei.
    Jeg bare elsker disse nostalgiske møblene med små hjul i messing:)
    Hørtes deilig ut å slappe av på spa. Dette er noe jeg kunne hvert flinkere til å unne meg. Fin blogg du har. Jeg legger meg til som følger:-D

    Hilsen meg.

    SvarSlett
  4. Hørtes hæerlig ut i denne vinterkulden.. flotte møbler:)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. For en herlig divan! Den skulle jeg gjerne hatt to av i vår kommende tv-stue:)

    Ha en super onsdagskveld!
    //Christine

    SvarSlett
  6. Nydelige møbler du viser! Tidlegar var eg ein "Howard"-tilhengar. No derimot har eg sett så mange varrianter av den at eg satsar på litt rettare og enklare linjer - trur eg... *ler*
    Geleen i lavoen...hmmm... Tja - var vist ein eigen vitenskap kor mykje med % i som kunne blandast inn, og låg temperaturen måtte vere før %-ane blei rørt inn... Nasking på McDonald?!? Tur eg må spørre "LavoFrua" om det...
    Ønske deg fine vinterdagar!
    :O) FrueFrøet

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...