søndag 2. mai 2010

Farger til nyrommet

Vi pusser opp om dagen. Det siste rommet i Åpent hus-huset som vi ikke har rørt til nå. Tanken er at det nye rommet skal bli filmrom og gjesterom. Dvs at vi tar sikte på å holde fargene og tonene mørke og matte. Sovesofaen vi allerede har er muldvarpbrun. På veggene har vi nettopp falt ned på disse to fargene. Den mørkeste (til høyre i bildet under):  på bunnveggen der lerretet skal henge. Den lyseste: på de andre veggene. Tror det kan stå fint også til sofaen.


Vi fant flere nyttige nettsider til hjelp i utplukking av farger. Både Jotun, Nordsjø og Kulør sine nettsider var fine. Og på denne siden har vi fått sette inn fargeprøvene, og generert bildet over. Vår sofa er altså mørkere, så inntrykket blir jo litt anerledes. Men likevel. Det går an å se det litt lettere for seg enn bare med noen små lapper av noen fargeprøver. Jeg er spent på om rommet får "hulepreg" eller ei, med såpass mørke farger. Men så er da altså ikke dette rom vi skal oppholde oss mye i på dagtid. Gråfargene vi har valgt har et hint av rødt i seg, så så veldig kaldt preg skal det ikke bli, tror jeg.

Ser ikke helt ferdig ut ennå dette rommet, akkurat. Men det har i alle fall gått fra å se sånn ut:


til sånn:


Etter ukesvis med småkaotiske tilstander i en av Åpent hus-etasjene, begynner energilageret å minke. Jobb, unger, studier og oppussing blir til tider en heftig kabal. Men skitt au - det står bare på ei stund. Og det meste av er jo faktisk selvvalgt! :)


I neste innlegg
føler jeg at det er tid for noen hverdagsbetraktninger.
Hvordan de nå blir seende ut. :)
Vi får se hva morgendagens humør bringer!

5 kommentarer:

  1. Åh det der blir nok fint tror jeg!! Lykke til :)
    Jeg kjenner meg forøvrig veldig igjen hva angår energilageret..... Vi flyttet inn for over en uke siden, og jeg har ennå ikke funnet tiden til å blogge et eneste bilde fra huset.... Det er liksom litt tomt etter at unger og jobb og rydding og vasking har vært prioritert!
    Men vi står han av (som vi sier her nordpå) :)) Og så finner jeg tid til litt surfing rundt omkring, her inne for eksempel, og henter litt inspirasjon :)

    SvarSlett
  2. Nydelige farger! Er veldig glad i kombinasjonen av dus blå med gråbrune farger.

    SvarSlett
  3. Ser for meg at det blir veldig fint. Jeg har også lekt meg med Jotun sitt verktøy, ble en sen kveld i går med andre ord - moro. Se på bloggen min hvordan jeg forvandlet husveggen vår og dermed overbeviste naboen om nytt fargevalg :)

    Finfin blogg du har!

    SvarSlett
  4. Dette blir knallbra. Den ene Avdelingsdamene har en lang grå vegg og den er kjempefin! Jeg skal be henne ta bilde av den en dag og blogge om det!

    Vi lover også flere små glimt av våre egne hjem forresten.

    SvarSlett
  5. Imponerende gjennomtenkt oppussing. Regner med at dere får noe hjelp av proffer? Eller klarer dere absolutt alt selv?
    Har du hatt en god håndverker kan du jo anbefale de på den nye nettjenesten godtjobba.no slik at det blir enklere for andre å finne gode folk til oppussingen.

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...