lørdag 13. november 2010

Globuser på ny måte

Denne må jeg bare vise frem - se for ei herlig taklampe!
Man tager 15 globuser og noen meter med ledning, samler de i et plate og vips -
Mannen med ideen og know-how til å utføre er Benoit Vieubled og "stykket" har han kalt "Verden -innsiden ut."
Hengt i et trapperom får den virkelig komme til sin rett.

og nydelig med gipsrosett i taket i tillegg.

her er den flotte lampa i etasjen under.


Jeg syns den gir en helt spesiell stemning til rommet. En klynge jordkloder - for et spesielt syn. Og at de henger nedover. Og skinner med sitt dempede skjønne lys. Denne synes jeg var flott! Enkelt og genialt. :)
Kilde Recyclart.com

Så er nå en helt enkel globus fint, det også, altså. :) Her er min. 

Her er også et kjempefint innlegg med andre gjenbruksideer for globus på den fine bloggen Salvaged Grace.

Beautiful “chandelier” made of 15 world globes. This 2m high piece of art was made by Benoit Vieubled and called “Monde à l’endroit, Monde à l’envers”.

I neste innlegg
presenterer jeg premier i Åpent hus-lotteriet.

10 kommentarer:

  1. Hei! koselig at du var innom bloggen min:-) For en fantastisk lampe!!!Takk for at du spør om å få bruke bildene.
    For meg er det greit at du bruker bildene, Link gjerne til bloggen min og til containergirl. Men kanskje du burde spørre fotografen også? Ha en fin lørdagskveld:-)

    SvarSlett
  2. Veldig kul lampe. Er på taklampejakt om dagen., men den der blir nok noe voldsom over kjøkkenbordet...

    SvarSlett
  3. Fantastisk... Jeg har en svakhet for globuser, og dette var jo bare utrolig slilig og morsomt. Liker!

    SvarSlett
  4. Knallstilig! Anderledes og smakfult...

    Ha en fin helg,
    klem,I

    SvarSlett
  5. utrolig kult rett og slett!
    kreativt og nytt. Jeg likte det jeg!!

    Klem

    SvarSlett
  6. Det er helt ok vettu, bare legg ut bilder med henvisning:-) Masse flotte nye innlegg her... og trekning- MORRO!!!
    Ha en nydelig søndag!!

    SvarSlett
  7. Vanvittig stilig!! Skulle ønske jeg hadde plass til en slik globuslampe :-)

    SvarSlett
  8. Oj oj oj! Kanskje den kuleste lampa jeg har sett!

    SvarSlett
  9. Knalltøft - og for en god atomsfære de gir!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...