søndag 21. november 2010

Helt på siden

"Sidebord" - Har du det? Selv har jeg et par 30-kroners Ikea klappbord som jeg har malt hvite. De glir så godt inn at ingen legger merke til dem. :) Ikke jeg heller! Ett av dem gjør nytten mellom god-stolene våre.

Ellers har herr Åpent hus gått med på å lage et hvitt bord etter mål, i hjørnet mellom sofaene. For å dekke til den gedddhiigene wooferen (ja, en sånn stor lyddings som alle hjemmekinofreaker må ha). Det bordet funker også. "Lyd-kladeisen" er ikke å se - men så absolutt å høre når det er filmtid her i heimen! :)

1) Componibili fra Kartell


Sidebord kan være kjempefine som avlastningsplass når huset er fullt av gjester og god mat på fat. Men jeg skulle gjerne hatt noen som var litt vakre å se på også. Sånn helt i seg selv. Til å sette et par utvalgte vakre dekorgjenstander på. Nå er det nesten bare spisebordet og sofabordet som kan brukes til sånt her hos oss. Og det er jo begrensa hva man fyller de med. Jeg må skyndte meg å si at jeg ikke er tilhenger av mengder med pyntegjenstander rundt om. Men noen utvalgte ting som er vakre og som betyr noe for oss/meg - det er jo slikt som er med å skape stemning og trivsel og personlighet til hjemmet.

Etter denne lille digresjonen (sorry!) må jeg få minne meg selv på at dagens lille tema er Sidebord. :)
Her er et knippe av slaget. Tenkte både jeg og dere kunne ha nytte og glede av å se noen fine utgaver?

2) Tray table fra Hay

3) 100% Norway. Design Simon Aarset

4) Dot sidebord fra West Elm

5) Broadway coffee table via Boca di Lobo. Pent eller ikke?

6) Grand designs, retrostil

7) French metal stool by Pedlars


8) Klassisk brett med understell. Over og under fra West Elm

9) Geo sidebord 


 10) Muuto sideobord. Bilde lånt hos Hokus Pokus Filiokus blogg.

Her er et annet vakkert lite bord jeg har skrevet om tidligere. Da skrev faktisk designeren selv kommentar på innlegget mitt! :) (gøy??)

Har du sidebord? Hva bruker du det til? Jeg er nysgjerrig!

Fortsatt unngått å få med deg at her er lotteri i Åpent hus? Vil du få med deg noen lodd, trykk på knappen oppe til høyre. Ellers: Fin ukestart til alle som er innom!

(Og hvis noen har gode tips for å holde seg våken over puggebøkene, så mottas de med takk!! - Her er det studieinnspurt!)


I neste innlegg
avslører jeg en forelskelse.. :)

6 kommentarer:

  1. West Elm og H pok filiokus sitt Muuto gir lunhet siden de er av tre.Flott motr det meste annet:-)

    H

    SvarSlett
  2. mange søte fine bord, ikke lett å velge en favoritt :) her er de fleste bord og flater fulle uansett hvor mye man prøver på "rene flater" hehe. sånn er det når vi er tre som roter og stort sett bare én som rydder. blir ikke så mye rydding heller når den ene rydderen (meg ja) er blitt hekta på blogging. *♥*

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Mange kule bord! Takk for tips og ha en super kveld!

    SvarSlett
  5. Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg! :) Jeg har allerede tatt et lodd i lotteriet ditt. Jeg setter veldig pris på om du trekker ut nr 105, hihi. :)

    Fine bord du viser. Jeg liker veldig godt DLM fra Hay også jeg. Selv om det er gått litt inflasjon i det i det siste.

    SvarSlett
  6. Åj åj, jeg elsker det fra Grand Designs!Det ønsker jeg meg til jul....
    Jasså, du har eksamensspurten om dagen?Som en gammel student har jeg dessverre INGEN gode råd om å holde seg våken over bøkene.Jeg var ekspert til å finne på andre ting å gjøre når jeg egentlig skulle lese.Håper det går fint for deg:)
    Fin lesekveld til deg!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...