søndag 30. januar 2011

Stilig og nonchalant


Her er en av mine favoritter innen moderne illustrasjoner. Jeg har skrevet om henne før. Men i dag har jeg lyst til å nyte et dryss av hennes helt spesielle bilder.

Jeg er så heldig å ha to av hennes trykk, kjøpt gjennom svenske Redd Barnas nettsider. Her er de.

(Bilde fra Radda Barnens nettside)
Fra hennes dyrekolleksjon.





Dersom jeg var så heldig å ha mer veggplass og fikk velge meg flere Rhodinbilder, ville jeg kanskje hatt bildet over og under. Det under er fortsatt tilgjengelig på Rhodins egne nettsider.





Det fascinerer meg hvordan mange kunstnere greier å utvikle sin helt særegne "strek" - sitt eget kjennetegn. Selv om Cassandra Rhodin operer innen den egne sjangeren moteillustrasjon, er hennes arbeid lett gjenkjennelig og skiller seg klart ut fra de andre.
Rhodin har så mye lekkert at jeg nok må komme tilbake å vise mer fra henne om ei stund igjen.

Håper alle har hatt ei deilig helg. Vår plan var å ikke ha planer, og det greide vi å gjennomføre! Herlig å ta tingene etter hvert. Rolige og lange morgener og mye "kos". Vi avslutta familietiden med å se videosnutter fra da barna var mindre. Stor stas for alle! :) Håper ukestarten din (og min) blir myk og fin. Beste hilsener fra Åpent hus.

I neste innlegg
fra det tøffe og moderne til noe helt anna - et skjønt Epla-tips.

13 kommentarer:

  1. TAK for dagens inspiration! Jeg kendte ikke Cassandra Rhodin, men er vældig glad for præsentationen. Hende må jeg se lidt mere på! Skønne kunstværker du har valgt til dette indlæg i hvert fald.
    Min weekend har været stille og uden planer, som din. Det er så dejligt indimellem :o)
    God søndag aften til dig.
    Kærligst,
    Tine

    SvarSlett
  2. Gratulerer med vel overstått eksamen! Må jammen si BI har endra seg betraktlig siden jeg gikk på Schous plass!!

    SvarSlett
  3. Åh fantastiske bilder! Takk for flott inspirasjon!

    SvarSlett
  4. Ja, hun er virkelig ei kul dame. Knalltøffe bilder med det lille ekstra og helt egen karakter. Heldig du som har de bildene der, for det var fint!

    SvarSlett
  5. Underbart!! Finfina illustrationer! <3 Har föresten bloggat om dig och Cassandra Rhodin. Blev så inspirerad!! :)
    Titta här: http://ekojohanna.blogspot.com/2011/01/artisti-en-artist.html
    /JohannaK

    SvarSlett
  6. Veldig flotte bilder! Jeg prøvde å bestille to ganger på nettsiden hennes, ble belastet to ganger, fikk ingen bekreftelse eller noenting fra henne.. Forsøkte å ringe flere ganger og sendte 6 mail, uten noe som helst svar.. Heldigvis har jeg fått pengene tilbake fra VISA, men skulle jo så gjerne hatt bildene da.. Utrolig elendig service fra nettsiden, men AKK så fine bilder.. Kanskje jeg en dag får tak i de via andre butikker, eventuellt finner noe som ligner :-)

    SvarSlett
  7. renate: det var leit å høre at du har hatt krøll med bestilling! jeg fikk mine via svenske røde kors, så har ikke prøvd selv. Høres ut som hun trenger å få feedback om at bestillinga på nett ikke funker! HÅper det ordner seg etter hvert!

    SvarSlett
  8. Having a traffic healthy website takes more than just creating it. In the tent, sleeping bag and be able to worries over? l2tp vpn windows vista. Take it this way, as you can easily pay hundred bucks, you are simply ready to loose it. Take, for instance, a loan contract., the best server. It is also important to note that should you belong to a scheme that has imposed a latejoiner penalty and then switch schemes, this new scheme may impose the same penalty. ipsec gre tunnel

    SvarSlett
  9. Both the homebuyer tax credit and reduced inventory (thanks to the population growth) fueled the need for new homes. point vpn securemote service. Well, you might find it hard to decide on which wood cutting boards to go for. iphone vpn auto connect

    SvarSlett
  10. They also indicate that emotional problems resulting from abortion are rare and less frequent than those following childbirth. intranet uuhsc utah edu

    SvarSlett
  11. For instance, implementing latest performance management procedures or by implementing latest recruitment software., 5633 network. Getting information concerning competing suppliers is quite simple. Also stating how this castle is iconic to the degree that it has become a company logo. the weather network kenora. Blackjack is one betting game. design tech remote car

    SvarSlett
  12. Generally used for fortune telling, tarot is a fine tool to assess one’s current lifesituation and aid in spiritual development. red5 flash server. Another risk factor would be drinking alcohol or caffeine in high heat because it also promotes dehydration. b2 network solution

    SvarSlett
  13. Earlier, the recruiters hesitated to employ a distance learner for the reputed posts in an organization. If it still not performing indicates there is a difficulty directly onto your apparatus itself., installing outlook web access 5 5. Take note that you cannot found your objectives on the breast enlargement outcomes of various ladies you know. inode is remote ftp error

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...