mandag 21. februar 2011

Vår i Køben


Det er flere som har spurt etter det, så her kommer et nytt lite Købentips. Skulle man befinne seg i området ved Rundetårn, og trenge å hvile beina litt, kan man alltids finne  Fiolstrædet og ta seg en kaffe på Paludan bokcafé. Anbefalningen kommer først og fremst fordi kaffen kan nytes et sted med atmosfære og bøker som omgivelser. Bildene jeg har funnet frem fra Åpent-hus' fotoalbumer er helt tilbake fra 2003  - før vi ble foreldre. :) Men stedet er vel så fint i dag.



Bildet over er fra stedets nettside. Rad på rad med bøker, og halvetasjer opp, som på bibliotek.







Det "gjør ingenting" at de har store PH Kongle-lamper i kobber i taket.... :)


Bare for å hjelpe litt på vårstemningen, tar jeg med noen mars-bilder fra skjønne København.
Øverste bilde er forresten ikke utsiden av Paludan, bare så ingen misforstår. Det er bare tatt med som stemningsbilde. :)







Har du noen Købentips jeg bør vite om?
Her er ett jeg har vist tidligere. 

Ellers har jeg et spisested å anbefale - nydelig mat (rangert som 5. beste spisested i byen) og fine/tøffe omgivelser. Se her: Tight

Translation:
Here is another tip on where to go in Copenhagen. If you should find yourself around Rundetårn and you are in need to rest your legs a bit, go to Fiolstrædet and grab a coffee at Paludan bookcafe. I recommend the place for a great atmosphere for booklovers. I don't mind that some big copper Artichoke lamps from Poul Henningsen are to be seen as well. :) The photos are screenshots from the Paludan website. The other pics are from way back in 2003, when me and my mr. Open house visited the place for the first time. Thought you wouldn't mind seeing some signs of spring from March in Copenhagen. :)

Foto: (Paludan bogcafe = skjermbildene)
Ellers alle foto (c) Åpent hus

I neste innlegg
designfavoritt

4 kommentarer:

  1. takk for tipset.
    vår i København så deilig ut!

    SvarSlett
  2. Jeg vil absolutt anbefale en middag her:
    http://wokshop.dk/contact/

    Min absolutte favoritt.

    SvarSlett
  3. ah - der må jeg ha gått forbi utenom å vite det. Takk for tips - skal gjemme det til neste gang! :) Alltid spennende å prøve nye steder.

    SvarSlett
  4. Åh, dette innlegget bringer frem gode minner! Min søster bor midt i tykkeste Køben, og et av våre favorittcafeer er nettopp Paludan blogkafe! Så koselig med bilder derfra! Har tenkt på selv å dokumentere noen øyeblikk derfa, men nå har jo du gjort det på den mest glirende måte! Gamle foto er like gode som nye. Håper du har gode sommerager. Her har til alt overmål 5 ukers sammenhengende ferie begynt allerede, og jeg feirer den med å få besøk av NIB-damene til fredag. Juhu! God sommer til deg - min favorittblogger! Klem fra BEate

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...