søndag 22. mai 2011

Hvordan henge bildene?

Ok. Tenk deg at du har en drøss med bilder du har lyst å få opp på veggen. Hvor lenge har du ikke hatt dem stående. Det var bare liksom å få gjort det siste lille ekstra for å få dem opp. Og så var det hvordan legge en snedig og endelig plan for hvordan de skal henges!! Uten å gjøre veggen de skal opp på til et blindeskrift-alfabet. ;)

I dag har jeg laga ei lita samling med ulike måter å arrangere det på. For inspirasjon til de som måtte trenge det. Eller for deg som akkurat nå kommer på at det kanskje kunne være en ide. :)

Hvilke "regler" er det egentlig som gjelder? Nja. Ingen egentlig. Men der er noen tips å hente i for eks:
La rammene følge ei usynlig linje, enten i bunn, på side eller i topp.
La dem følge taklinja, eller la dem for eksempel møtes i et kryss i midten.

Like rammer eller mange forskjellige? Det må en nesten komme frem til selv. Det kommer an på hva slags stil du er ute etter.


Felles bunnlinje, topp som delvis følger taklinja, like rammer
residence magazine




Bildelister - et lett alternativ. sett rammene på linje.
flex innredning


La det "vokse" ut fra et hjørne.
Ideas to steal blogg.


øverste rad felles bunnlinje, nederste rad felles topplinje.
Martha Stewart.



ashley ann photo



"tapetser" veggen med bilderammer.
Skøna hem.


flickr


Unexpected twist - Å henge opp bildene på en uventa måte kan være en fin vri, særlig hvis resten av innredningen er enkel og "forutsigbar". boligmagsinet.


Hvis der er mange hjørner, så finnes der løsninger for det også! :)
details produkte de


Det går fint an å få til en kabal av ulike størrelser rammer.
Tips - legg kabalen før du begynner å slå spikere i veggen.
Dette er Fredrikke loves blogg's kabal.


Lekker myk "sky" av rammer.
Madeleine home blogg


Hos oss har vi to bildevegger.
Den ene med detaljbilder og bilder av oss i Åpent hus. Den er ved kjøkkenbordet, og vi koser oss med å se på den hver dag.
Den andre er i hallen like ved inngangen. Der er alle i storfamilien representert. Vi har valgt like rammer. På den måten kan vi bytte ut enkeltbilder etter hvert.

Håper du har hatt ei fin helg. Det har vi. :) Avsluttes med momo og mofa til middagsselskap og uniorene inntar nå kveldsmat foran barne-tv. (jaja - jeg skal ikke legge meg helt ennå, da, men..! ) :)

Translation:
how to arrange a bunch of pictures on your wall. Today's post is a bit of inspiration down that alley.



I neste innlegg
flott kanadisk hus

12 kommentarer:

  1. Takk for inspirasjon!
    Jeg har utrolig mange flotte bilder, men er så dårlig til å få dem opp på veggene!

    Klem Lykkeliten

    SvarSlett
  2. Herlig inspirerende! Takk som deler!!!

    SvarSlett
  3. Et fint knipe inspirasjon til å henge opp bilder du viser her...
    Har selv en bilde vegg, og har i den senere tid begynt å henge bilder opp med tape!
    Endelig virker printeren her i huset igjen også, så nå er årets 17. mai bilder hyggelig plassert på kjøkken :)
    Ha en fortsatt fin søndagskveld!
    Klem May Helen

    SvarSlett
  4. Jaaa - dette treng eg hjelp til!
    Herlighet, eg har nok av veggar å ta av, men får meg ikkje til å begynne. Har liksom ikkje trua på at eg skal få det beint.. Men takk for motivasjon! :)

    SvarSlett
  5. DEt kom midt i blinken dette innlegget - kanskje nå klarer jeg å besteme hvordan jeg skal henge mine... Takk : )

    SvarSlett
  6. Ypperlig med bildevegginspirasjon. Her blir vi aldri enige hvor og hvordan vi skal ha det:)
    Fin mandag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  7. Dette var flott inspirasjon! Jeg likte godt løsningen til fru Stuwart:)) Vi har så mye malerier med gullramme - jeg gjemmer de langt bort og min mann plukker de frem og henger de opp på et sted det er plass..grr. Jeg skal vise han dette innlegget - takk!!
    God mandag:))

    SvarSlett
  8. Flott innlegg med mye inspirasjon for meg som skal til med bildeopphenging i nye huset :)

    Fin blogg du har, legger meg til som følger jeg.

    Klem

    SvarSlett
  9. Eg har veldig sansen på bildevegger, liker best ei litt lav botnlinje og så la bildene utfolde seg derfra.
    Drøymer om ein bildevegg med fine familiebilder i gamle rammer. :)

    Ellers synes eg du byr på ei flott samling her. :)

    SvarSlett
  10. Inspirerende innlegg!
    Planlegger et par små bildevegger i huset:)

    SvarSlett
  11. Så fin blogg du har! Legg meg til som følger eg :-) Har sete og sett på alle innlegga dine om barnerom i kveld :-) Og må nok kikke litt til inne hos deg :-)

    SvarSlett
  12. Så fin inspirasjon! Takk for det Ü Denne bloggen må jeg jo følge videre!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...