mandag 28. januar 2013

De siste detaljene / one step closer to finished


Det tar lang tid å komme i orden i nytt hus.
Av og til føles det som om gjøre-lista aldri blir tom.
Der er fortsatt pappkasser og stabler her og der. 
Og en god del ting er på "halv åtte." 
Det er rart hva man kan bli vant til. 
Og faren med å bli vant til, er at man ikke kommer videre. 
Ikke det at vi ligger på latsida, men kleshauger på gulvet på soverommet 
er normalen, og verktøy og skruer kan ligge i en vinduskarm 
der de ikke skal i lang tid uten at noen reagerer .



Men man kan ikke styre og ordne hele tiden, kan man vel?
Hverdagen består jo tross alt av en god del andre 
faste ingredienser som skal ta sin tid og plass. 

Noe av det som stadig utsettes, 
er å henge opp bilder. Klassisk? :)





Nå har vi i alle fall flytta et par trykk et hakk nærmere 
sitt endelige bestemmelsessted. 
Lent opp mot veggen, kan man i alle fall begynne å smake på hvordan 
det kan ta seg ut når de kommer opp på veggen en gang. :)





foto (c) Åpent^hus


I neste innlegg
nydelig norsk moderne


9 kommentarer:

  1. Det ordner seg etter hvert, eller rettere; man må få ordnet det etter hvert. Men så blir man husblind, og så har det gått fem år, og den maskeringstapen du skulle ta dagen etter, faktisk er der ennå. Hvordan kan det skje? Her snakker jeg av erfaring, pass deg for husblindheten:)Nydelige bilder og tulipaner!

    SvarSlett
  2. Høres veldig kjent ut når det gjelder pappesker, rot og skruer opp til flere steder over lengere tid... Jeg venter enda på at alt skal komme i orden etter 6 år. Det er alltid et prosjekt på gang - men det går seg nok til på sikt :)

    SvarSlett
  3. Viss det er noe trøst er det nå to år siden vi flyttet inn... Og her ligger det tidvis driller,spiker etc fortsatt...Så har vi noen rolige perioder,rydder vekk drillen helt til neste prosjekt/rom. Jeg trøster meg med at det blir mer og mer ferdigstilt og just som vi vil ha det...Men avogtil hadde det vært greit med tunell syn på boks...evt "vi pusser opp mens du sover" app..
    Gleder meg til å lage veggord innlegg! :)
    Fin uke til deg!

    SvarSlett
  4. Kjenner meg litt igjen det derre ja..

    Vi har nettopp malt hele stuen og jeg merker at jeg tenker meg heller om to ganger før jeg skal henge opp noe. For det første vil jeg ikke nødvendigvis gå i den fellen og henge opp alt på samme sted som sist. Samtidig som jeg vegrer meg for å lage unødvendige "hull" i veggen. Så foreløpig er det ikke så mange bilder som har kommet opp.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  5. Skikkelig stilig hus!
    Viktig at man bor seg til når det gjelder bilder. Gjerne et par år ;) Det er i alle fall slik hos oss :)
    KLÆM

    SvarSlett
  6. Tror vi brukte to år på å få på plass alle bildene i leiligheten vår. Både kjøpe og finne rett plass til de på veggen.
    Nå flytter vi inn i nytt hus om et par uker og jeg vet at det kommer til å ta vel så lang tid i dette huset også.
    Men bilder er faktisk noe av det eg syntes er viktigst i et rom/hus, så da får det ta den tiden det tar ;-)

    SvarSlett
  7. How I envy you - it seems like your project is almost complete! Right now I'm practically living on a building site... can not wait til the last stage: decorating.

    I couldn't help but admire the kitchen fronts... I have red that they were custom-made. Am i right? Your kitchen looks fantastic!

    What kind of paint did you use - I mean the grey shade... We are about to paint our kitchen as well (now the floors are being made).

    SvarSlett
  8. Å henge opp bilder er vanskelig!
    Jeg har fått noen nye bilder i det siste, og det er jo skummelt å slå hull i veggen! Men det er jo morsomt også å prøve ut bildene sine og planlegge. En kreativ prosess man godt kan bruke litt tid på :)

    SvarSlett
  9. takk for hilsener. :)

    @designtraveller:
    ja, vi koser oss storligen med å være på vei til å lande husprosjektet. det er så godt å være hjemme! :)

    kjøkkenet er snekkerlaga, ja.
    frontene er i mattlakka valnøtt. (ligner en del på Unoform-kjøkken, med våre tilpasninger)

    og veggfargen i grå heter Demring
    og har fargekode 2502-Y17R
    vi er superfornøyd med den. vakker både i dagslys og kveldslys.

    lykke til med ditt prosjekt :=)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...