søndag 3. februar 2013

Adam retrokopp/ Stig Lindberg beauties



Stig Lindberg 
er en svensk formgiver som jeg utvilsomt har falt for. 

Det vil si - jeg  liker arbeidet hans .). 
Svensken laget mange fine dekorer for
 porselens-giganten Gustavsberg i forrige århundre.


Det første jeg har omtalt
og nå samler litt på er Berså.



Det andre, er Spisa Ribb,
som jeg bare har et par asjetter og en kopp av. :)




En annen Lindberg/Gustavsberg-favoritt er Adam. (og den røde slektningen Eva, sees over)
I dag nyter jeg bilder av det. Og bare nyter BILDENE av dem.
- For der er vel grenser for hvor mange serviser man skal ta i hus! :)

























kan du like?
:)

Bilder fra Gustavsbeg, antikvarlden se, Hus och hem, jagblommar blogg, josefineoskar blogg, domino antikk se, dukatbord, prickaropelargon blogg. 

Mer fra temaet retro finner du her.

Invitasjon
Der er mange som spør om praktiske ting ang. valgene i husprosjektet vårt. 

Jeg tenker å lage en oppsummering for de som kan ha nytte av det. 
Dersom det er noe spesielt du vil at jeg skal ta med, er det bare å si ifra. Har til nå notert meg malingsfarger vegg, taklamper, og diverse fliser. hvilket tregulv vi har valgt også kanskje. Noe mer?
Innlegget kommer på lufta om et par tre dager, tenker jeg. 




I neste innlegg
vakkert i lyst og tre


3 kommentarer:

  1. Kan absolutt like. Rene og enkle, men allikevel spennende å hvile øynene på! Sånne kunne gjerne flytta inn på kjøkkenet.:)

    SvarSlett
  2. Så fine kopper- kunne godt hatt slike selv også;)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...