fredag 22. februar 2013

Vakre linjer ute og inne / new Danish architecture

Selv om det ikke vises så ofte på bloggen her, liker jeg å snuse på temaet arkitektur.
I dag vier jeg plassen til et arkitekttegnet hus, med vakre linjer både utenpå og inni. :)


Mangler kanskje et par lunende touch, her?
Ville nok introdusert noen tekstiler og store grønne planter, om det var mitt. 


Ekspertene sier her at huset "er i dialog" med og i kontrast til naturen rundt.
At linjene er stramme og samtidig myke. :)


Jeg synes uansett at dette er vakkert.
Og at jeg blir nysgjerrig på å se mer.


Nydelige naturmaterialer,
og vakkert håndtverk gjør susen. 


Og luft og lys får gjøre romopplevelsene spennende. 


Og ikke minst; som jeg liker så godt og har skrevet om før: 
at skillet mellom ute og inne nesten viskes ut. 
Love it! (om omgivelsene tillater, selvsagt!) :)


Slike rekkverk kan jeg godt tenke meg når det blir terasse utenfor huset hos oss.
Se hvordan lyset innenfra speiles i rekkverket om kvelden. Vakkert?



via

Arkitekt:
Martin Wienberg, partner i arkitekt firmaet Friis & Moltke A/S i Aarhus,


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...