onsdag 13. mai 2015

Norsk naturlig kunst / Norwegian flower love

Disse bildene forelska jeg meg helt i etter å ha sett et innslag på NRK for flere år siden.
Om ei kunstnerdame på Østlandet som skaper de vakreste bilder av naturen selv.

Jeg ble så bergtatt av motivene, at jeg måtte drive gravende virksomhet for å finne tilbake til navnet hennes og se mer.
Nå har hun dukka opp i synsranden min igjen - og det er ABSOLUTT på tide å fortelle om henne og vise frem de vakre bildene hennes her på bloggen.


Kunstneren heter Line Bergseth.
Og hennes store lidenskap er blomster.
Og spesielt Pelargonier

Som jo er både vakre og velduftende


Tenk å ha evnen til å gjenskape litt av naturens skjønnhet på denne måten.
Jeg er så misunnelig!


Under er noen av bildene hennes på en café i Stockholm


og her selges tingene hennes hos Fabel i Stockholm



Her er fra atelieret hennes


slike lyse, lette rammer må da vel være perfekt for slike motiver.

(work in progress)


Line har etter hvert eksperimentert med å bruke motivene sine på tekstil. 
Og så natur-tro som hun er har valgene falt på lin og bomullssateng. 






Det har etter hvert blitt andre motiv.
Både andre blomstersorter og helt andre mønster.







Min absolutte favoritt er likevel
fortsatt Pelargonien.
Den klassiske. :)
Tror den for meg representerer noe nostalgisk og evigvarende.
De lykkelige lange solrike somrene fra barndommen? :)

Spørs om ikke sofaen min bare MÅ ha et hint av hageblomst! :)


(Takk for lån av bilder)



I neste innlegg
fin svensk leilighet



2 kommentarer:

  1. Nydelig ♡
    Likte ekstra godt putene med Pelargoniatrykk:)

    Ha en fin fin kveld :)

    SvarSlett
  2. These are absolutely gorgeous! I LOVE the fabric pillow designs!

    Lise-Lotte
    partygreen.ca

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...